Қазақ тілі мен әдебиет

«Қостанай қаласы әкімдігінің білім бөлімінің М.Хәкімжанова атындағы №20 орта мектебі» ММ

Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі: Маликова Ақмарал Мугайдаевна

Сыныбы 7 «Ә» сынып
Сабақтың мақсаты Білімділік: С. Мұқановтың шығармашылығы туралы жан-жақты білім беру, тақырыпты меңгерту.

Тәрбиелік:  табиғатты аялай білуге шақыру, ынтымақ пен бірлікті, адамгершілік қасиеттерді бағалай білуге үйрету.

Дамытушылық: ойлау қабілетін дамыту, сөздік қорын молайту, шапшаңдыққа баулу.

Міндеттері 1.      Шығармамен танысады.

2.      Шығармашылығы туралы білімдері дамиды.

3.      Жақсы мен жаманды салыстыра отырып, жақсы қасиеттер қалыптасады.

Күтілетін нәтиже 1.      Өз бетімен жұмыс жасай алады.

2.      Топпен жұмыс істеу дағдысы дамиды.

3.      Сыни тұрғыдан ойлауға дағдыланады.

4.      Өз ойын ашық айтады.

5.      Бір-бірін бағалауға үйренеді.

Сабақта қолданылатын әдіс-тәсілдер     
Сілтеме Мұғалімге арналған нұсқаулық

7 – сыныпқа арналған оқулық  (Алматы, «Атамұра» 2012 ж)

Іс-әрекет түрлері ·         Топпен жұмыс

·         Жұппен жұмыс

·         Шығармашылық жұмыс

·         Акт

·         Өзін-өзі, бірін-бірі бағалау

Сабақтың барысы

 

Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті
 

Білу

 

 

 

 

 

 

Қызығушылықты ояту

 

 

 

 

 

Түсіну

 

Амандасу, кезекші арқылы сынып оқушыларын түгелдеу, сабақтың мақсатын айту.

Топқа бөлу.

 

Үй тапсырмасын тексеру.

 

 

Тірек сұрақтар арқылы үй тапсырмасын сұрау

 

 

 

 

 

С.Мұқановтың өмірі. «Саятшы Ораз» әңгімесі

 

 

Сөздік жұмыс

 

 

 

 

 

І топ Басты кейіпкер бейнесін ашу

 

 

 

 

ІІ топ

Әңгімеге жоспар құру

 

 

ІІІ топ

Композициялық құрылымына талдау

 

 

 

 

 

 

ІV топ

Концептуалды кесте толтыру

 

 

 

 

 

 

Сабаққа қажетті оқу құралдарын әзірлеу.

 

            

«Құс» суреттері арқылы топқа бөліну.

 

«Есіл» өзенінің географиялық орнын зерттеу

 

С. Мұқанов кім? Ол туралы не білеміз? «Есіл бойында» әңгімесінің тақырыбы не? Әңгіменің кейіпкерлері кімдер?                       « Есіл тасып барады» әнінің тарихын білеміз бе?

 

 

 

 

Саятшы-  құс баптаушы

Сауға беру-ақысыз беру

Поселке- шағын ауыл

Шілік- жайылым

Ителгі- бүркіттің бір түрі

Қаршыға- өте үлкен құс

Тұйғын- қаршығаның бір түрі

 
   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Басталуы

Дамуы

Шиеленісуі

Шарықтау шегі

Шешімі

 

 

Кейіпкер Өмірге қызығушылығы Адамгершілік қасиеті Кейіпкерге баға
Сергіту сәті
Талдау І салыстыру

А. Құнанбаев «Қансонарда бүркітші шығады аңға» өлеңі мен С. Мұқановтың «Саятшы Ораз» әңгімесін салыстыру.

 

 

ІІ топ

Мәтіннің көркемдегіш құралдарын тап.

 

 

 

ІІІ топ

Бес жол өлең

 

 

 

 

ІҮ топ

Венн диаграммасы арқылы салыстыру

Қансонарда бүркітші шығады аңға  Саятшы Ораз

 

 

 

 

Портрет

 

Пейзаж

 

Кейіпкер

 

 

 

 

 

Зат есім

Сын есім

Етістік

Синоним

Сөйлем құрау 

 

«Аңшылық» және «Құсбегілік»

Жинақтау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кері байланыс

 

 

 

Үйге тапсырма 

 

 

 

 

Бағалау

Тесттің дұрыс жауаптары:

 

 

 

I.                   – Б

II.                – Ә

III.             – Б

IV.             – А

V.                – Ә

VI.             – А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Саятшылық» тақырыбында шағын шығарма жазу.

 

Топ басшысы бағалайды.

 Өзін-өзі бағалау

Топты бағалау

 

Тест (сабақты бекіту)

 

 

        I.            Сәбит Мұқанов неше жасынан бастап өлең жазды?

А)Он жеті

Ә)Он сегіз

Б)Он тоғыз

      II.            «Есіл бойында» әңгімесіндегі әнші жігіттің аты кім?

А)Мұратбек

Ә)Мырзатай

Б)Бекберді

   III.            «Саятшы Ораз» әңгімесіндегі басты кейіпкер немен шұғылданады?

А)Балық аулау

Ә)Тері илеумен

Б)Құсбегілікпен

    IV.            Ораз құс салумен қай жыл мезгілінде айналысады?

А)Жазы-қысы

Ә)Тек жазда

Б)Тек қыста

      V.            Ораз өзі аулаған аң терілерін не қылады?

А)Сатып пайда қылады

Ә)Сауғаға береді

Б)Тұрмысқа пайдаланады

    VI.            Сәбит Мұқановтың көлемді еңбегін белгіле

А)«Өмір мектебі»

Ә)«Көксерек»

Б)«Саятшы Ораз»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Күні: 25.02

Пән атауы: қазақ әдебиеті

Сыныбы: 9 «Б»

Тақырыбы: С. Торайғыров «Таныстыру» поэмасы

Мақсаты:С. Торайғыров шығармашылығына жалпы мәлімет бере отырып, тарихи кезеңге назар аудару. Поэманың тақырыбы, идеясын ашу.

Пәнаралық байланыс: тарих

Көрнекілігі: слайд, постер, оқулық.

Сабақтың барысы Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті Күтілетін нәтиже
Ұйымдастыру кезеңі

 

 

 

 

 

Үй тапсырмасын тексеру

 

 

 

 

Жаңа сабақ

 

 

 

Жоба

 

 

 

Талдау

 

 

 

 

 

 

 

Топпен жұмыс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шығарма-шылыққа баулу

 

 

Қорыту

 

 

 

Үйге тапсырма

 

 

 

Бағалау

 

Оқушылармен амандасу. Кезекші арқылы сыны оқушыларын түгендеу. Тақырыбы мен мақсатын айту.

Топқа бөлу.

 

 

Ж.Жабаев шығармаларының қоғамдық мәні.

 

 

 

 

. Торайғыров «Таныстыру» поэмасы

 

 

С.Торайғыров өмірі мен шығармашылығы

 

 

І топ: «Бір адамға» өлеңі

ІІ топ: «Шәкірт ойы» өлеңі

ІІІ топ: «Оқып жүрген жастарға» өлеңі

 

 

 

 

 

І топ:Берілген өлең шумақтан ақын қазақ сауалы арқылы ақын қандай заманды меңзейді?

 

ІІ топ: Берілген өлең шумақтан нені аңғардық?

 

 

ІІІ топ: Поэманың мына шумағынан нені байқадық?

 

 

 

 

 

 

 

«Ұлт рухының қорғандары» шығарма жазу

 

 

 

INSERT стратегиясы бойынша кесте толтыру.

 

«Орны отайып көгерді,  Ақын арманын ел көрді»шығарма

Сабаққа қажетті оқу құралдарын әзірлеу.

«Шаттық шеңберін»өқру арқылы психологиялық ахуал тудыру.

 

 

Мазмұндау. Бір өлеңін жатқа айту. С.Торайғыров поэмасымен танысып келу.

 

 

Жаңа тақырыппен танысады.

 

 

 

Жобаларын қорғайды

 

 

 

 

Әр топ өзіне берілген өлеңін талдау.

 

 

 

 

 

 

 

Туғанда құдай иіп мұндай заман

Сұрайтын бір сөзім бар сенен, балам.

Тап біздің осы Семей облысының

Көш басшы адамдарын айтты маған.

 

Дулатов, Байтұрсынов, Бөкейханов,

Білемін бұл үш ердің айтпай жайын.

Кешегі қара күнде болмаппа еді,

Бірі-күн, бірі-айым, бірі-шолпан.

 

 

 

Құдайберді баласы Шәкәріммін,

Көп оқуы болмаса да, туысы кәміл

Жазған шежіре, жай,ан үлгі арқасында,

Ертеден бұл алашқа аты мәлім

Бір жолмен Байтұрсынов,  Бөкейханға,

Ақсақал бола ал,агдай осы кәрің.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аталған тақырыпта шағын шығарма жазу.

 

 

 

 

 

Кімнің шығармасымен таныстық? Басты шығармалары Нені оқыдым? Көзқарасым
 

 

 

 

 

Поэма кейіпкерлеріне талдау жау

Сабақтың басталғанын сезінеді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жаңа мәліметтерді игереді.